Po delší odmlce se dnes vrátím s rubrikou, kterou jistě ocení všichni crate diggeři. Dneska se zaměříme na legendu, jménem Willie Hutch, který již 5 let není mezi námi. Dále úplně jednoduše použiju text našeho funkmastra Raveňáka, jelikož by bylo zbytečné psát něco, co by to bylo víceméně identické :
Willie Hutch proslul zejména skládáním písní pro umělce, jež zastupovala společnost Motown. Vedle spoluprácí s Diannou Ross, Marvinem Gayem, Miracles a Michaelem Jacksonem se proslavil baladami Never Can Say Goodbye, Got To Be There a I´ll Be There pro Jackson 5.
Vlastním jménem Willie McKinley Hutchinson se narodil 6. prosince 1946 v Los Angeles. Vyrostl však v texaském Dallasu, kde se ještě jako náctiletý přidal ke soulové kapele The Ambassadors. Zároveň si psal a skládal své vlastní písně. Prvním singlem, jímž se dostal do povědomí posluchačů, byla Love Has Put Me Down na labelu Soul City Records z roku 1964. Díky němu si ho také všimla pop soulová skupina The Fifth Dimension, která mu nabídla spoluprácina jejich debutovém albu. Willie neodmítl, a tak mohlo Up, Up And Away v roce 1967 vyjít.
Tři roky na to obdržel telefonát od Hala Davise a nabídku na dokončení textu písně I´ll Be There pro Jackson 5. Nabídka byla přijata, singl se stal jedním z nejprodávanějších v sedmdesátých letech a Willie získal práci u Motownu. Produkoval jak debutové album Smokeyho Robinsona, tak i debut Michaela Jacksona. Jeho kariéra sólo umělce měla ještě chvíli počkat.
Po dvou nepříliš úspěšných deskách – Soul Portrait (1969) a Seasons for Love (1970) – konečně dosáhl uznání po vzoru Curtise Mayfielda. Využil nabídku manažera kapely Sisters Love, která měla mít menší roli ve filmu The Mack, a natočil k onomu filmu soundtrack. Ten zase po vzoru Prince překonal jeho celkovou kvalitu, a to především díky songům I Choose You, Slick, Brothers Gonna Work It Out. Na Motownu tak vydal další desky, Fully Exposed v 1973, Mark of the Beast, Foxy Brown (soundtrack) a Ode To My Lady (singly Party Down a Love Power) v 1975, Color Her Sunshine (singl I Like Everything About You), Concert in Blues a poslední, velmi zdařilá Havin‘ a House Party v roce 1977.
V roce 1975 si založil Norman Whitfield, zakládající producent Motownu, své vlastní vydavatelství – Whitfield Records. Willie se rozhodl, že z Motownu odejde také. Další dvě alba – In Tune (1978) a Midnight Dancer (1980) tedy vyšla u Normana. Neuplynulo mnoho času a Willie se k Motownu navrátil. Jeho první dlouhohrající počin byla sice jen kompilace největších hitů – In & Out (1983), ale za to se blýsknul duety s hvězdnými osobnostmi, Arethou Franklin, The Four Tops a Sammy Davisem. V roce 1985 nahrál svůj třetí soundtrack k filmu The Last Dragon, řadovou desku Making a Game out of Love a pak o sobě až do roku 1994 nijak moc vědět nedával.
Toho roku natočil na labelu G.G. It své patnácté album From the Heart, které sice bylo dosti kvalitní, nicméně řada jeho fanoušků si myslela, že již dávno s hudbou skončil, a tak se ho moc neprodalo. Jinak tomu nebylo ani s jeho dalším lpčíkem The Mack Is Back, jenž vyšlo na Midwestu dva roky po From the Heart. I nové tisíciletí poznalo jeho tvorbu. Album Sexalicious z dubna 2002 se však stalo jeho definitivně posledním.
text přebrán z metancity.com
čti také :
Zaměřeno na : Jay-Z – Empire State of Mind feat. Alicia Keys
A já jen doplním, že dnes padla volba na track "Mother´s Theme", který pochází ze soundtracku k filmu "The Mack" z roku 1973. Tu použil DJ PhD, když produkoval track "Reality Check" pro veterána Grand Puba. Tato skladba je na jeho loňském album
"Retroactive". Nebyl jediný, jelikož stejnou skladbu použili i eMC v "U Let Me Grow" na jejich albu "The Show" z roku 98.
Willie Hutch – Mother´s Theme ( Mama )
Grand Puba – Reality Check (Ft. Sarah Martinez)
eMC – U Let Me Grow
A také dodám, že možná jste jméno Willie Hutch již slyšeli díky tracku "I Choose You", který použili UGK do jejich hitu "Player´s Anthem" nebo třeba Jaheim pro "The Chosen One".
další články:
rozhovor : LUCAS SKUNKWALKER – Poslouchejte dobrou muziku a kašlete na trendy