V roce 2001 si pozval DJ a propagátor kvalitní hudby, Gilles Peterson, do svého pořadu „Worldwide on BBC Radio 1“, J Dillu. Éterem zněla Dillova geniální hudba a ten se také podělil o několik svých zajímavých postřehů a názorů. Hodně příjemných 30 minut aka tak se dělá RÁDIO SHOW.
o albu „Welcome To Detroit“:
„Idea alba vznikla původně z breakbeatovýho projektu, chtěl sem ukázat lidem DETROIT. BBE mi dali stoprocentní kontrolu nad deskou, nechali mě to udělat přesně tak, jak sem chtěl. Kdybych to vydával pod major labelem, muselo by to znít takhle a takhle, musel bych mít tenhle feat. a to sem nechtěl.“
o Slum Village:
Když měla vyjít deska Slum, všichni říkali, tohle bude multiplatinový album, protože bootleg byl všude v ulicích, ale když to konečně vyšlo, všichni už to měli doma… V podstatě sem ale vděčnej bootlegerům, protože lidi mě začali znát a dalo mi to určitou sílu. Když seš umělec, nemůžeš bejt sám, musí tě znát lidi. Ten bootleg byl všude a firmy si toho všimly, byl sem „chtěnej“.“
o spolupráci s Commonem:
„Common je ze středozápadu, je to podobný jako dělat s Frank n Dank, Slum Village, Phat Kat. Jsme na něj napojený, on byl hrozněkrát v Detroitu, věděl sem přesně, jak to chce dělat, měl jasný nápady, věděl jakým směrem se to má ubírat a nechal mě pracovat.“
o D´Angelovi:
„D´Angelo a jeho klávesy, přísahám, nikdy sem neviděl něco takovýho, jednoduše prostě takhle nejde hrát, je to jeho vlastní styl, možná jedině Stevie Wonder to takhle dokáže. Kdybych potřeboval vyčistit samply, přehrát je, tak jedině D´Angelo na klávesy. Těžko najít další takovej talent.“
o Ahmir Questlove Thompsonovi:
„Ahmira bych chtěl mít na svejch deskách. Na bicí je jedinečnej, dokáže zahrát cokoli.“
o pokoře:
Sem štastnej za to, že sem mohl spolupracovat s takovýma jménama. Je skvělý vidět, jak lidi, který měli pár dolarů v kapse, se dostali nahoru, začalo se to otáčet. To, že Roots dostali Grammy, to, že se dneska hrajou, přitom ještě nedávno jejich sound nebylo zrovna to, co si mohl kde slyšet. Lidi jako já, Common, Busta, De La, chceme změnit věci, zanechat nějakou výpověď. Hudba se mění o 360 stupňů, lidi začali věci, na který jsou pyšný.“
o Erykah Badu:
„Byl sem ve studiu, šíleně mě začala bolet hlava, přišla Erykah, uvařila mi čaj a začala mi na gauči dělat masáž, ale nic nebylo (smích). Ale udělali jsme track „Kiss Me On My Neck“.“
o inspiraci a hudebních vlivech:
„Hudební vliv na mě měli Kraftwerk, Prince, James Brown, to jsou lidi, na kterých sem vyrůstal. Moje máma poslouchala hodně klasické hudby, doo wop, The Four Freshman. Právě teď poslouchám Radiohead, Stereolab, Hi-Teka, Timbalanda, Madliba.“
Celý záznam „Worldwide on BBC Radio 1“ s hostem v podobě Jay Deeho si můžete poslechnout níže.