WILDCHILD: „Se Stones Throw jsem pořád zadobře.“

Není tolik alb jako Soundpieces: Da Antidote od Lootpack, která by se stala manifestem nezávislého hip hopu. Trojice Wildchild, Madlib a DJ Romes to ale tak má a úspěch alba je vystřelil všemi směry.

 

Wildchilda katapultoval na dráhu sólo umělce, což potvrdil sólem Secondary Protocol z roku 2003. Uběhly čtyři roky, koncerty v Čechách a doba se zásadně změnila. Původně domácí Stones Throw přibrali několik nových tváří a Wildchild je tak nucen vydat si svou novou desku Jack of All Trades sám.

 

Říká, že je se Stones Throw ale pořád zadobře a ohlašuje několik připravovaných projektů a také dočasný přestup k Fat Beats Records.

 

Co jsi od vydání Secondary Protocol dělal?

Cestoval, nahrával a staral se o rodinu. Snažím se neustále pracovat.

 

Někteří fandové mohou být zmateni, protože nebylo vydáno žádné video ani singl. Je Jack of All Trades tvé oficiální album?

Ano, je to oficiální novinka. Video i singl jsou v přípravě. Zbývá akorát rozhodnout, který song to bude.

 

Skladba The Interview mě přiměla změnit některé otázky (smích). Ale vážně, rapuješ tam mimo jiné, že jsi už otrávený dotazy na nové Lootpack album, jenže na jiném místě desky pak jedeš „Lootpack navždy, lidi, vím, že jste unaveni z čekání“. Takhle to vypadá, že ty fanoušky chápeš.

Ano.
 

Jak se zrodila skladba The League se Special Ed, Percee P, Masta Ace a MC Lyte?

Chtěl jsem udělat kruté kolabo s interprety, kteří mě hluboce inspirovali. Chtěl jsem víc, než být jen fanoušek.

 

Rest N Beats je poklona J Dillovi. Jaká je na něj tvá oblíbená vzpomínka?

Je jich skutečně mnoho. Udělal tolik beatů, že si je pouštím dodnes. Nemám jeden nejlepší moment.

 

Jaký je tvůj názor na ty legie kluků s tričky J Dilla Changed My Life, kteří o něm do jeho smrti neslyšeli a teď se tváří jako fanoušci ode dne jedna?

Znám to. Je to smutné, ale na druhou stranu jim to otevírá oči, o co celé ty roky přicházeli. Jen doufám, že jsou v tom nošení alespoň takhle upřímní.

 

Myslíš, že se pionýrům jako Kool herc nebo Afrika Bambaataa dostává zaslouženého respektu?

Sakra ne. Taky jsem kvůli tomu natočil pecku Da Herc Dance. Účel nebyl jen vytvořit ten tanec, ale vrátit zpět zábavu a upozornit, kdo nám vydláždil cestu dřív, než se tomu vůbec říkalo hip hop.

 

Jak jsi se dal dohromady s Fat Beats?

Spojil jsem se s nimi přes Babua, když pracoval na svém projektu Duck Season 3. Fat Beats projevili zájem moji muziku vydat.

 

A proč jsi opustil Stones Throw Records?

Popravdě řečeno jsem nikdy neodešel. Oni se jen tentokrát rozhodli tu desku nevydat, to je vše. Budu se s nimi o dalších vydání i nadále bavit a uvidím, co z toho v budoucnu bude.

 

Declaime, který Stones Throw natvrdo opustil, prohlásil, že Stones Throw se točí jen kolem Madliba, který kdyby tam nebyl, tak jsou v problémech. Jaký je na to tvůj názor?

Chápu, co říká, ale přijde mi, že Stones Throw vkládají úsilí do všech desek, nejen do Madliba. Je to prostě tak, že Madlib má přehršel materiálu, takže mu toho hodně vychází a to je dobře.

 

Takže jsi pořád zadobře s PB Wolfem i Egonem?

Jsem v pohodě se všemi. Nesnáším ty negativní nálady, zvlášť k někomu, kdo mi jakkoli pomohl. Musíte jen pochopit, že všichni mají určité neshody. I my.

 

Co ale Stones Throw dělají špatně, že je v posledních měsících opustilo tolik interpretů?

Na to je těžké odpovědět. To vědí asi jen ti dotyční. Nikdy jsem neznal jejich dohodu ani podmínky. Pamatujte, že Wildchild s nimi měl smlouvu jen na jedno LP. Za to Lootpack podepsali na víc desek, které by měly teprve vyjít.

Díky a podpořte Jack of All Trades. Očekávejte také mé album se Stacy Epps a Karriem Riggins, kolaboraci s Georgia Ann & Dudley Perkins, budoucí sólo věci produkované Madlibem a také mé dosed bezejmenné DVD. Obklopujte se dobrými lidmi. Peace.

Reklamy
Share

Napsat komentář