Když se stručně ohlédneme za dosavadní Gameovou kariérou, na scénu vtrhl s absolutní klasikou „The Documentary“ a na druhém albu musel obstát v těžké zkoušce – dokázat, že i bez Dr. Dre a 50 Centa umí nahrát dobrou hudbu, což se mu víceméně povedlo. Třetí album nevyšlo za žádných dramatických okolností. Game nemlžil ohledně účasti Dr. Dre, ani s nikým nebeefoval, takže si pozornost musel vynutit jen kvalitou své hudby.
Jak kvalitní je tedy hudba na jeho novém albu „L.A.X.“? Už po prvním poslechu je jasné, že „The Documentary“ sice zůstalo nepřekonáno, nicméně Game ani napotřetí neselhal. Zvuk i obsah alba odpovídá tomu, že jeho autor hrdě reprezentuje západní pobřeží. Tohle je zřejmě nejtvrdší album, které Game nahrál. Párty track tady nehledejte a rádiových singlů jenom pár, a ani ty nejsou úplně optimistické, jak dokazuje „My Life“. Temný zvuk a ponuré texty téhle desce vévodí a při poslechu některých tracků se vám v hlavě možná budou promítat obrazy ze špinavých ulic Comptonu.
Třeba hned v prvním tracku „LAX Files“, kde vás Game provede svým životem v L.A. Na to navazuje v následujícím „State of Emergency“, kde rozebírá podobné téma. Hvízdání píšťal a účast Ice Cubea v refrénu vás nechá vzpomenout na dobu největší slávy G-funku. Hostů je tu na desce třináct a stejně jako většina z nich má Cube na starosti pouze refrén.
Co na tomhle albu musíte ocenit je Gameova originalita v některých skladbách. Skvělý nápad se mu podařilo vymyslet v „Never Can Say Goodbye“, kde rapuje z pohledu 2Paca, Biggieho a Eazy-Eho o tom, co prožívali v posledních minutách svého života. Obvzlášť druhá sloka, kde přejímá Biggieho flow, vás musí dostat. Napodobování cizích stylů pokračuje v „Let Us Live“, kde si prozměnu musíte všimnout, že se Gameův rap až moc nápadně podobá Nasovi. Ten hostuje v „Letter to the King“, kde oba MC’s vzdávají hold Martinu Lutheru Kingovi. Jako předělávka Commonovy „I Used to Love H.E.R.“ může působit „Angel“ a právě v ní Common hostuje, společně s parťáky z Chicaga Johnem Legendem a Kanye Westem, který uvařil dost netradiční západopobřežní beat.
Nemá ale smysl vyjmenovávat jednotlivé tracky. Stačí říct, že Game se drží stejného schématu jako na předchozích deskách. Hlavní roli hrají gangsterská témata, ale je tu i pár věcí pro holky, pár skladeb odkazující na hip-hopovou minulost a něco k zamyšlení. Všechno je to klasicky prošpikováno nekonečným jmenováním ostatních rapperů. Bohužel má tahle deska stejný problém jako předchozí „The Doctor’s Advocate“. Trvá hodinu a čtvrt, což je moc dlouhý čas na to, aby ho nevyplnily slabé momenty. Co drží album „L.A.X.“ nad průměrem je hlavně dobrý výběr beatů, kterým nechybí příchuť západního pobřeží, a Gameův hrubý projev. Game si může na konto připsat další povedené album a vy můžete hádat, jestli bude opravdu jeho poslední, jak tvrdil.
The Game – L.A.X.:
01. Intro
02. LAX Files
03. State Of Emergency (feat. Ice Cube)
04. Bulletproof Diaries (feat. Raekwon)
05. My Life (feat. Lil Wayne)
06. Money
07. Cali Sunshine (feat. Bilal)
08. Ya Heard (feat. Ludacris)
09. Hard Liquor (Interlude)
10. House Of Pain
11. Gentleman’s Affair (feat. Ne-Yo)
12. Let Us Live (feat. Chrisette Michele)
13. Touchdown (feat. Raheem DeVaughn)
14. Angel (feat. Common)
15. Never Can Say Goodbye (feat. LaToya Williams)
16. Dope Boys (feat. Travis Barker)
17. Game’s Pain (feat. Keyshia Cole)
18. Letter To The King (feat. Nas)
19. Outro
CD k recenzi poskytla společnost Universal