Před 2 lety upoutal Little Vic pozornost singlem The Exorcist, který mu neprodukoval nikdo menší než DJ Premier. Pozdvižení vyvolaly i jeho promo fotky, které byly těm klasickým rapovým na hony vzdálené. Po měsících zimního spánku zazvonil Vicovi konečně budík a přiměl jej něco dělat. Výsledkem je velmi dobrý singl Caked Up a připravované album Hush Money s producentskou smetánkou – DJ Premier, Buckwild či Red Spyda.
Ahoj Vicu, jak je? V tvé biografii se nepíše téměř nic o tvém dětství. Jaké to bylo vyrůstat v New Yorku? Je pravda, že tví rodiče pochází z Itálie?
Vyrůstání v Long Islandu bylo v pohodě. Potkal jsem několik životních přátel. Také jsem měl to štěstí psát a produkovat bez zásahu ostatních ve velmi útlém věku. Mám čtyři sourozence, se kterými si jsem velmi blízký. Prošli jsme si toho hodně. Jinak mí rodiče se narodili v New Yorku.
Co tě vůbec přimělo začít rapovat? Byli to kámoši nebo jsi byl spíš samorost?
Popravdě jsem začínal s dvěma Gemini gramofony a mixerem Jazzy Jefa. Ale asi jsem pro to na-řemínku-závislé skrečování neměl trpělivost. Láska k hip hopu mě ale neustále nutila zkoušet něco vlastního. Když jsem pak jednou dostal MPC300 a můj kámoš Technics a Vestax, šlo to už samo.
Pamatuješ si, kdy si poprvé slyšel svůj track v rádiu nebo v klubu?
Jo jo, byl to track Effortless na b straně mého singlu s Premierem. DJ Whoo Kid to pouštěl na Hot97. S kámošem jsme okamžitě otevřeli flašku Johny Blue.
Právě jsi vydal singl Caked Up. Slyšel jsem ho a je velmi dobrý. Řekneš nám o něm více?
Když jsem to s Big Ko nahrávali, věděli jsme, že musíme trumfnout předchozí The Exorcist. Věděli jsme, že musíme přijít s něčím tvrdým a zároveň jednoduchým. Něco, co s tebou hne. Beat byl výborný, cuty syrový, takže to šlo jak po drátkách.
Jak jsi tam dokázal dostat Kool G Rapa?
Dostali jsme se k němu s pomocí undergound legendy Dominga. Kool G Rap je jeden z mých nejoblíbenějších, takže to byl úžasný.
Tenhle rok ale vydáváš i album Hush Money. Jaké je datum vydání, producenti, koncept?
Hush Money bude pocta dobrým a špatným stránkám života. Na produkci čekejte DJ Premier, Buckwild, Big KO, Red Spyda, Double Shot, Flood Industries a Al Tarba.
O vydání mluvíš déle než rok. Proč to trvalo tak dlouho? Byly tam nějaké problémy?
Mohl jsem vydat i dvě alba, ale problém je, že se vše neustále vyvíjí. Brzy vydám EP Each Dawn I Die, které bude určené striktně pro mě fandy a naznačí, co přijde později v 2007.
Říkal si, že budeš dělat i s Just Blazem. Už ta kolaborace proběhla?
Chtěl bych s ním dělat. Tím, že jsem i sám producent, tak cením, jakým způsobem seká samply a dělá kopáky. Můžu jen říct, že to přijde ve správný čas.
Četl jsem, že jsi měl i vydat mixtape s DJ Whoo Kidem. Jestli se nepletu, tak to nevyšlo. Co se stalo?
Nic se nestalo. Na tomhle mixtapu spolu s dalším se pracuje. Snažím se na ten tape od Whoo Kida dostat i nějaké velké hostovačky, takže až budou hotové, půjde to ven.
Také jsem četl, že jsi zakladatel Orena Records. Proč jsi label založil? Dostal jsi nabídku i od jiných labelů?
Orena Records jsem založil, abych mohl dát všem lidem, se kterými pracuji, šanci na sebe upozornit. Jinak mi nikdo nic nenabídl. Dneska mi stačí to, kde jsem – budovat si to sám a získávat denně nové fanoušky.
Na tvém myspace blogu jsi napsal, že „internet MCs by měli dát svoji sloku do každého beatu, který nenávidí, a udělat to krutější“. Chápu, na co narážíš, ale pokud budu hrát ďáblova advokáta, tak přece nemusím být kuchař, abych mohl říct, že je mé jídlo na hovno.
To je pravda, ale rozhodně bys pořád nechodil na blog od Zagat (pozn. aut.: jeden z největších webů se seznamem hotelů, restaurací, atd.) a blbě nekritizoval restauraci nebo pizzerii. Vše, co jsem tím myslel, je, že někteří lidé se tak utápí ve vlastní nenávisti, že ať ten daný interpret udělá cokoli, nebude se jim to líbit. Tehdy mě ale nadzvedl nějaký blog, který se takhle pouštěl do Jay-Zho. To na mě bylo moc.
Myslíš, že lidi mají vůbec ještě rádi rap? Když se podíváš na loňský rok, tak byla vydána jen dvě alba, která dosáhla platiny. Nebo je to vše způsobené stahováním?
Lidi milují rap. Jen si myslím, že hip hop si prochází každých 7 let změnou. Interpreti prostě potřebují více kreativity. Myslím, že mé EP bude obsahovat, co je potřeba. Od undergoundu nahoru.
Pozdravy, poděkování?
Pozdrav pro Flood Industries, Orena Records, Double Shot Productions (já, Johnjohn, Joey P), Big KO, Premo, Buckwild, Kool G Rap, Red Spyda, Domingo, DJ Rerok, Critical Madness, Fred Nukes, Al Tarba, ABK International, No Good People, K.O.B.R.A., Whoo Kid, ManDog, Shadyville, I Got Next, Hiphopgame a samozřejmě Cream Magazine. Díky Boom Bap, Raw Lyrics a True Fans.