Kwé a Dalibor mluví o svých festivalech v MF Dnes

I nejnovější hip hopové festivaly si získávají pozornost u širší veřejnosti. Naposledy to byl nejprodávanější „seriózní“ deník MF Dnes, který přinesl poměrně obsáhlý článek o Hip Hop Jamu i Hip Hop All Stars.

MF Dnes, 30. 6. „Po šest let rostl domácí podnik jménem Hip Hop Kemp v jednu z největších akcí svého druhu. Hip hop sám se stal jedním z nejpopulárnějších hudebních stylů u nás a i na výsledcích festivalu to bylo znát. Vloni na festival dorazilo přes dvacet tisíc lidí. Bez výraznější konkurence se z něj stala jedna z nejúspěšnějších hudebních akcí v Česku.
Ale až letos potenciál tohoto stylu a cílové skupiny lidí vycítili manažeři tuzemských telekomunikačních společností O2 a T-Mobile. Každá z firem letos pořádá svůj vlastní hiphopový festival.
„Uvolnění, rozdovádění a komunikující mladí lidé jsou ideální cílovou skupinou pro určitý druh firem a pro určitá komerční poselství související s jejich životním stylem,“ říká odborník na reklamu z Vysoké školy ekonomické v Praze Jiří Mikeš. Podle něj jsou současní mladí lidé on-line generací, kterou klasická reklama moc nezajímá, a protože tráví spoustu času na internetu a s mobilním telefonem u ucha, působí na ně co nejinteraktivnější kampaň.
Zuzana Kadlečková z T-Mobilu říká, že díky informačním technologiím je těžké získat si důvěru této skupiny lidí – musí na vlastní kůži zjistit, zda nabízené zboží opravdu funguje. To například znamená možnost vyzkoušení nejnovějších telefonů přímo na festivalu. T-Music Hip Hop Jam je vlajkovou lodí operátora pro letošní festivalové léto.
„Tato kultura nás zajímá. Jedná se hlavně o skupinu lidí ve věku 15 až 25 let,“ potvrzuje zájem o hip hop Tomáš Dufek z O2.
Oba nové festivaly mobilních operátorů nedělají žádní nováčci. Šéfem T-Music Hip Hop Jam je Aleš Mikulecký, který se v minulosti podílel mimo jiné i na tvorbě Hip Hop Kempu.
Dalibor Frankovitz zase v poslední době proslul jako schopný promotér, když do českých klubů přitáhl světovou špičku v projektech Hip Hop All Stars. Díky partnerství s O2 se pustil do realizace stejnojmenné velké akce. „Chceme dělat jiný festival než Kemp, neberu ho vyloženě za rivala. Spíš hip hop už je tak velký, že ho jen Kemp nestíhá obsáhnout,“ tvrdí Frankovitz.
Tvůrci obou akcí říkají, že chtějí přinést něco nového, „svěžího“. Podle mnoha lidí z festivalové branže se ukáže, zda je svěží opravdu lepší než osvědčený. Otázkou také je, zda teenageři seženou peníze na tři drahé festivaly. O dalších sólových akcích, které se na toto léto v oblasti hip hopu chystají, ani nemluvě. „Tenhle rok bude takové síto,“ říká Dalibor Frankovitz.”

Reklamy
Share

Napsat komentář