Zomba Recording/Sony BMG
2006
Kdybyste mi tak před půl rokem řekli, že Justin Timberlake udělá dost možná nejlepší R&B desku roku a že jí svém mp3 přehrávači budu sjíždět s nadšením hned několikrát denně, asi bych Vám řekl, že je to stejný nesmysl, jako kdyby se Jaromír Jágr z ničehonic na vrcholu své kariéru vrátil z Rangers do rodného Kladna. Ovšem nyní přede mnou leží Justinova druhá sólová deska a já i přes všechnu předešlou nedůvěru musím přiznat, že "Futuresex/Lovesounds" je více než jedna z mnoha Pop/R&B desek, které za každé kalendářní období vychrlí nejedno velké vydavatelství.
Název alba přesně vystihuje celou atmosféru dvanáctistopážního CD. Kdyby chtěl Justin Timberlake udělat tradiční R&B/Pop desku, stačilo si pozvat Pharrella Williamse, který ačkoli už není producentské číslo jedna v současné hudební tvorbě, nějaký ten rádiový hit by jistě dokázal vyprodukovat, ale Timberlake "jen další řadovku" udělat jistě nechtěl. Úspěch celé desky nestojí jen na Justinovi, ale také hlavně na druhém muži v pozadí, kterým je Timbaland. Jeho beats na "Futuresex/Lovesounds" jsou "fresh" a skvěle zapadají do oné atmosféry, kterou reprezentuje název celého LP. Jestli v současnosti někdo dokáže dokonale pracovat se syňťáky a celý výsledný produkt výborně obleče do kabátu minimalistické produkce, která je v této době samozřejmě nejvíce žádaná, tak je to právě Timbo. A skutečnost, že má Timbaland mezi producenty na tomto CD hlavní slovo, má také za výsledek to, že "FutureSex/LoveSounds" je perfektně kompaktní a můžete jí poslouchat od prvních tónů až po závěrečné sekundy bez jediného skipu.
Jako úvodní singl byla vybrána skladba "Sexyback", která přesně vystihuje celou desku. Justin Timberlake se snaží být "sexy" a k tomu Timbo podkresluje celý track rychlou instrumentálkou založenou na minimu zvuků, mezi kterými se tak objevuje pouze syntetika a perkuse. Rychlá energická věc, která v rádiových hitparádách bodovala jako málokterá skladba v tomto roce. Ovšem abych se přiznal, "Sexyback" pro mě osobně není číslem jedna na této desce. Celá deska obsahuje hned několik potencionálních hitů, které by mohly bourat hitparády. U mě totiž vyhrává až singl číslo dvě, kterým je hit "My Love", která je o dobrých 30 bpm pomalejší než zmiňovaná pilotní skladba. Přesně tento song pro mě představuje R&B 21. století a skutečnost, že zde navíc hostuje samozvaný král jihu T.I. je již téměř nepodstatná. Dalšími zaručenými hitovkami jsou poté "Summer Love", "Chop Me Up" s hostujícími Three Six Mafia či celou desku otevírající věc "Futuresex/Lovesound".
V podstatě jediné, co se této desce dá vytknout, je samotný závěr, kdy Justin Timberlake v posledních třech skladbách trochu ubere na tempu, což rozjetý mejdan s názvem "FutureSex/LoveSounds" nepříjemně přeruší a kdo by čekal nějaké triumální vyvrcholení, musí být poté velmi zklamán, jelikož ačkoli se Justin Timberlake na celé desce vyhýbal nějakým velmi pomalým slaďákům, tak na úplný konec si jeden takový neodpustil a právě záležitost "All Over Again" je ve společnosti dvou předchozích stop tou jedinou černou kaňkou na jinak vynikají desce. Tím bych sice nerad shodil podklad Ricka Rubina, ale jsem si jistý, že kdyby takovou skladbu zařadil na své LP třeba Anthony Hamilton či Ne-Yo, jistě by zaznamenala větší úspěch, než zde v podobě nepříjemného zakončení odsejpající desky.
Můžu s klidem na srdci říct, že "Futuresex/Lovesound" je v podstatě nejlepší popovou desku tohoto roku. Přesně toto album totiž ukazuje, jak by měl vypadat pop ve 21. století. Moderní sound, výborná produkce, zaručené hity a jeden interpret, který přesně ví co chce.
Justin Timberlake – Futuresex/Lovesound
1. FutureSex/LoveSound
2. Sexyback feat. Timbaland
3. Sexy Ladies
4. My Love feat. T.I.
5. Love Stoned
6. What Goes Around
7. Chop Me Up feat. Three Six Mafia
8. Damn Girl feat. will.i.am
9. Summer Love
10. Until The End Of The Time
11. Losing My Way
12. All Over Again
CD k recenzi poskytla společnost SonyBMG