Producent a DJ Ghislain Poirier to "zabil“ před třemi lety, když vydal první část (brzy bude vycházet třetí díl) své kompilace Bounce Le Remix, kde v remixech známých skladeb představil svůj vlastní žánr, který označuje jako "bounce music".
Jedná se v podstatě o muziku určenou do klubu s výraznou basovou linkou. Na rozdíl od známých jmen jako Timbaland a další je ale Ghislainův zvuk špinavější a zajímavější. paradoxem pak je, že Ghislain používá k produkci výhradně počítačový program Fruity Loops s tím, že bez nervů pracuje i s již předem nadefinovanými zvuky hajtek či kopáků!
Jeho kvalit si všímají lidé po celém světě a o remix nebo beat jej požádala třeba britská Lady Sovereign, francouzští TTC nebo Američan Diverse. V současné době má ale Ghislain jen několik málo dnů na pultech obchodů své nové album No Ground Under, které mu i ve vinylové podobě vychází na labelu Ninja Tune.
Jak si se dal dohromady s Ninja Tune?
Přišlo to úplně samo. Ninja Tune mají pobočku v Montrealu, párkrát mě viděli hrát a líbil se jim i můj materiál. Dokonce jsem pak hrál na Ninja Tune akci, i když jsem s nimi oficiálně nebyl.
Jak by jsi popsal No Ground Under? Co tě nejvíce ovlivnilo?
Baví mě dělat špinavé beaty a pracovat s basovou linkou. Svoji muziku většinou označuji jako kombinaci reggae, rapu a elektroniky. Dost mě ovlivňují urban styly jako grime, dubstep nebo soca.
Je pro tebe jako DJe důležité, že bude No Ground Under vydáno na vinylu?
Ano a dost. Bral jsem v potaz ale i digitální distribuci, která se v poslední době, kdy spousta DJs používá Serato, stává klíčovým elementem.
Můžeš prozradit více o chystaném videu pro Blazin s Face-Tm?
Tenhle víkend jsme to dotočili. Myslím, že to překvapí hodně lidí, protože jako lokalitu jsme zvolili hokejové hřiště. Hokej je v Kanadě národní sport, takže jsme to tam chtěli mít a zároveň zůstat v tom reggae prostředí, ze kterého ta pecka vychází. Vzhledem k tomu, že to je mé první video, se nemůžu dočkat, až uvidím finální verzi.
Kdy jsi vůbec začal s tvorbou "bounce music"?
Ten přechod přišel asi před čtyřmi lety, kdy jsem opustil ambient music a začal s něčím více vhodným do klubu. Sice jsem podobné těžké beaty dělal v podstatě odjakživa, ale nikdy je nevydal. Potřeboval jsem si najít vlastní zvuk a být si jím skutečně jistý.
Jako svůj vliv zmiňuješ grime i crunk, co si myslíš o hyphy a snap music?
Hyphy je dobrá věc, protože do hip hopu vrací zábavu a bláznivost. Je úžasné, jak používají nejrůznější syntetické zvuky. A snap music? Myslím, že to ani nebyl žánr. Jen se okolo toho udělal rozruch a pak to stejně za dva týdny zmizelo…stejně jako nu-rave.
Měníš styly a žádná tvá alba nezní stejně. Jakým směrem se vydáváš teď?
Hodně se zasekávám na soca. Soca (soul-calypso) je z Trinidad a Tobago vychází z toho fakt jen syrová energie. A pořád jedu reggae.
Je pro tebe větší výzva remixovat známé pecky, nebo spíš něco z undergroundu?
Dělat remix je vždycky výzva. Pokaždé se snažím do toho vložit něco osobitého. U těch známých věcí proti tobě stojí fakt, že většina lidí zná originální verzi a ten remix je spíš šokuje.
Jak si ty tracky pro remixy vůbec vybíráš? Je to spíš kvůli dobrému rapu, nebo naopak špatnému beatu?
Většinou vybírám věci, co se mi líbí. Jednou nebo dvakrát jsem to teda vzal, protože se mi nelíbila originální verze, ale musím si v tom něco najít i tak. Cílem je, aby se mi ten můj remix líbil natolik, abych se nebál ho zahrát ve vlastnímu setu.
Zremixoval jsi i Fiddle With The Volume pro Lady Sovereign. Měl jsi šanci se jí zeptat, jestli se jí líbil?
Pak jsem s ní i byl v roce 2005 na jejím prvním turné po Severní Americe, takže jsme spolu dost kecali. Ten remix se jí líbil. Dokonce tlačila na Def Jam, aby jej dali na desku Public Warning místo původní verze..to ale neklaplo.