FILKOE: „Zachraňte rap o vymírajících živočiších.“

Filkoe žijící v Seattlu sice vypadá nenápadně, ale zdaní klame. Působí dojmem, že do rapu spadl po hlavě a pořádně ani neví jak. Jenže to je právě on, kdo přivedl k underground hip hopu Divinciho, dnes producenta pro Kool Keitha či MF Dooma, či tvořil kapelu s Bleubirdem a Sign One pod názvem Jerk Circuit, jejíž nahrávky jsou dnes extra raritní.

 

Filkoe po více než 10 letech dělání muziky konečně přichází se sólo deskou. Věděl, proč čekat, protože její propracovaný koncept vás odrovná. Celé Lost Zoo Keys And The Animal Spirits That Haunt Them totiž pojednává o vymřelých živočiších či se k nim tématicky vztahuje.

 

Není to jen hodina biologie učící o zvířatech jako sifaka či ocelot, ale i lekce rapu.

 

Ze všeho nejdříve nám řekni, jak jsi začal dělat muziku, jak jsi potkal Bleubirda a co jsi doposud vydal?

Bleubirda jsem potkal v Orlandu na Floridě, když jsem chodil do školy zaměřené na zvuk. Vídali jsme se na koncertech, ale nepromluvili k sobě, dokud nás v hospodě nepředstavil Swamburger ze Sol.iLLaquists of Sound. Hostoval jsem na desce Ghetto Blaster vydané na Chocolate Industries od mého kámoše Edgara, který dělá muziku pod jménem Push Buton Objevte. Později jsem měl kapelu Jerk Circuit se Sign One a Bleubirdem. Měli jsme i projekt se Swamburgerem nazvaný Clean Up Crew a pracovali s 360 oC, který si dnes říká Tweetch. Pak jsem se vrátil do Clevelandu v Ohio a nahrával pod aliasem Dug Youck. Ve sklepě své babičky jsem pak stvořil album The All Life Delusions Of An Insignificant Peon a vydal ji na svém labelu NoNotUnNon.

 

Proč ti trvalo tak dlouho s tím novým sólem přijít?

Pro umělce je někdy těžké se potýkat s obchodní stránkou věci, takže jsem potřeboval pomoc. Chtěl jsem taky přijít s s nějakou zprávou, mít jako rapper smysl. Když jsem se nakonec přestěhoval do Seattlu a otevřel se okolním věcem, věděl jsem, že musím rychle upozornit na vymřelé druhy zvířat.

 

Jak tě ten koncept napadl?

Můj strýc. Měl farmu s morkami. Dělal jsem také chvíli koláž vyhubených zvířat a pomohli i lidé kolem mě.

 

Používal jsi třeba encyklopedii, nebo prostě znáš zvířata jako sifaka či ocelot?

Informace pochází z různých zdrojů. Hodně knih mi odkázal strýc a něco málo mám i z antikvariátů. Cenným pomocníkem mi byl kámoš Fergus, různé filmy, televizní pořady, national geographic a zoologické zahrady. Chtěl jsem použít zvířata, která mi přijdou zajímavá.

 

Jaký je podle tebe nejlepší koncept u hip hop alba všech dob? A neříkej Prince Among Thieves (smích).

(smích). Neřekl bych to. Jsem fanda Kool Keitha, takže tak. A hlasoval bych i pro Unesen od Quasimoto.

 

Objevil si se na Ghetto Blaster od Push Buton Objects. Jak ses k tomu dostal?

Kurva, asi jsem to už trochu zodpověděl. V podstatě jsem Edgara potkal ve škole. Slyšel mě pak někde na open micu a přišel s nabídkou. Hodně jsme se pak spolu poflakovali a tu skladbu nahráli v dýmu hulení.

 

Je Jerk Circuit uzavřená kapitola? Můžeme očekávat návrat?

Možná budou nějaké věci, kde budeme s Bleubirdem rapovat přes beaty od Sign One. Jenže ten má zrovna plné ruce práce se svojí velkou rodinou. Nikdy ale nevíš.

 

Tady je pár témat k prodiskutování:

 

Globální oteplování. Je to mýtus, nebo smutný fakt?

Nejsem žádný vědec, ale počasí se mi zdá trochu vyvedené z rovnováhy.

 

Nošení kožešin. Proč ne?

Můžeš nosit kůži, pokud jsi to zvíře zabil holýma rukama, snědl jeho maso a pocházíš ze stejné země. Pokud ne, očekávej z mé strany velké výstražné znamení k tvému módnímu stylu.

 

Genové inženýrství. Ano x ne?

Zůstávám s přírodou. Tyhle věci mě děsí, proto ne. Prostě žít a zemřít. Je nejlepší nepokoušet přirozený koloběh věcí, když je tvůj čas jít. Přijmul bych ale transfuzi krve od opice.

http://www.myspace.com/filkoe176


Reklamy
Share

Napsat komentář