CONSEQUENCE – Don’t Quit Your Day Job (G.O.O.D. Music)

G.O.O.D. Music / Columbia

2007

Pokud o sobě někdo může v hip-hopu říkat, že je smolař, je to Consequence, bratranec Q-Tipa. Prvně se představil na singlu A Tribe Called Quest v roce 1993, pak se ke skupině připojil na albu „Beats, Rhymes & Life“. Do vydání jeho vlastního debutu se ale společnosti Elektra moc nechtělo, a tak nechal hotovou desku ležet a vydal se na svou téměř desetiletou pouť, na které se zastavil u několika labelů včetně Rawkusu, nikdy se ale nedočkal šťastného konce.

Tuhle kletbu prolomil až u Kanyeho Westa, který mu dal prostor na obou svých albech a u svého labelu G.O.O.D. music mu tento měsíc vydal album. To se jmenuje „Don’t Quit Your Day Job“ a myslím, že tenhle název má vzhledem k tomu, jak se Consequenceova kariéra vyvíjela, své opodstatnění. Od toho se taky odvíjí koncept alba, kde v jednotlivých skitech slyšíte konverzace rappera v jeho mladých letech se svou matkou na téma práce, kterou Cons nejdřív získá, a pak ukončí, protože se chce věnovat své hudební kariéře. Zajímavé, ale až moc nápadně to připomíná Kanyeho „College Dropout“.

Scény mezi skladbami mě upřímně nezajímají, takže tuhle podobnost budu ignorovat a podívám se na samotnou hudbu. Tam, pokud bych měl nejdřív vyjmenovat zápory, by někomu mohl vadit Quencův šišlavý projev, což vyniká bohužel hlavně v prvním singlu „Callin‘ Me“. Já s tím problém nemám, koneckonců Kool G Rap taky šišlá a je uznávanou legendou. Další výtku bych měl ohledně stáří tracků – vždyť třeba pecka „The Good, The Bad, The Ugly“ měla být původně na albu „College Dropout“! Bez ohledu na to, že patří mezi mé nejoblíbenější a mezi ostatní tracky výborně zapadá, bych za ty roky čekání a průtahů čekal novější materiál.

Tím ale výčet mínusů, z nichž jednoho si všimne akorát ten, kdo Consequence sleduje už dlouho, končí, a dále můžu pět samou chválu. Pokud bych měl srovnávat např. s deskou Rhymefesta, dalšího chráněnce Mr. Westa, „Don’t Quit Your Day Job“ je album kompaktnější a milimálně stejně zábavné. Nehledejte žádný minimalistický klubový zvuk ani hardcore styl ála Onyx, tohle album je melodické v refrénech i v použitých samplech (mimochodem jeden track produkoval chorvatský Koolade), je povolné a nese se hlavně ve středním tempu (až na zmiňovaný singl). Hudebně bych se to nebál charakterizovat jako A Tribe Called Quest roku 2007. Co se týče rapu, Consequence se snaží na desku dostat od všeho něco a dočkáme se tedy jak osobních záležitostí, tak různých srandiček a textů o holkách, aby to všechno zakončila závěrečná zpověd „Who Knew My Luck Would Change“.

Myslím, že nemá cenu se podrobně rozepisovat o jednotlivých skladbách. Akorát bych řekl, že album zatím řadím mezi své nejoblíbenější z letošního roku a pokud vás v posledních letech nejvíce nadchly desky od Little Brother, Commona nebo právě K. Westa, tohle pro vás bude to pravé. Bohužel i zastávka u labelu G.O.O.D. mohla skončit lépe, zvlášť co se týče propagace, která dost pokulhává. Je to škoda, protože „Don’t Quit Your Day Job“ by si určitě zasloužilo více pozornosti, než se mu zatím dostalo.

Consequence – Don’t Quit Your Day Job:

01. Job Song

02. Don’t Forget Em

03. Uptown

04. The Good, the Bad, the Ugly feat. Kanye West

05. Night, Night

06. Pretty Sexy Little Mama

07. On Break (Skit)

08. Feel this Way feat. John Legend

09. Callin Me

10. Disperse feat. GLC and Really Doe

11. Yo Dex! (Skit)

12. Uncle Rahiem

13. Grammy Family feat. DJ Khaled, Kanye West, and John Legend

14. Good News, Bad News (Skit)

15. Who Knew My Luck Would Change?

Reklamy
Share

Napsat komentář