CLUTCH PLAYER: „Muzika musí lidi přitahovat.“

Amerika začíná brát evropský hip hop vážně, alespoň takový signál vysílají poslední úspěchy producentů ze Starého kontinentu. Byl to Nicolay, Vadim, Koolade, Shuko a naposledy i Clutch Player, pocházející z Paříže. Na svoji desku The Atlantic Connection All Stars dokázal dostat hosty jako Sean Price, Prince Po, Shabaam Shadeeq, Wildchild nebo Doujah Raze, a zároveň mu ji vydává label BBE, který má v diskografii zapsané Pete Rocka nebo J Dillu.

 

Kdyby nepodlehl tlaku okolí a nepřizval si na ni své kamarády, mohl by dostávat recenze s daleko vyšším hodnocením. Sene, jeden ze škrábanců na jinak čistém laku, je pro něj ale dobrý přítel a nebylo možné ani přemýšlet o jeho vynechání. Škoda, protože Clutch Player beaty umí dělat dobré.

 

Odpovědi na otázku o „nadměrných MC´s“, kolik se platí za sloku Sean Pricovi a jak je obtížné se dát dohromady s BBE Records, to vše se dozvíte na následujících řádkách.

 
Jak se ti na albu dělalo?

Vždycky jsem věděl, čeho chci dosáhnout. Chtěl jsem prolomit všechny hranice pomocí MC´s a zapojení mé lásky k pop rocku. Snažil jsem se o album s různými styly a celistvým vzezřením. Nic jsem neplánoval. Vše přišlo s novými jmény, styly, nápady a instrumentály egem posledních 10 – 12 měsíců. Pak přišla i šance spojení se s BBE, což je jako splnění snu.

 

Jak si se dostal na tahle velká jména jako Sean Price, Prince Po nebo Shabaam Shadeeq? Jednak jsem si hned na úvod řekl, že zkusím kontaktovat i lidi, které celá léta obdivuji. Když už dělám desku, chci na ní MC´s, které obdivuji. A pak taky, tahle deska je produkt digitálního světa: internet je komunikačním mostem k většině interpretů. V minulosti to bylo velmi obtížné, ale dneska v kombinaci s tvrdou prací to jde. Musím říct, že myspace hrál nedílnou úlohu. Je to skutečně ta nejlepší a kolikrát i jediná cesta, jak se dostat k těm, se kterými chceš pracovat. Přiznávám, že bez myspace by to bylo mnohem obtížnější. Důvod, proč jsem vybral zrovna tyhle kluky, je jednoduchý – respektuji jejich práci a sleduji je již od prvních alb. Roli hrál i druh muziky, který dělají. Chtěl jsem různé styly MC´s – pouliční a underground (Sean Price, Shabaam Shadeeq), hip hop legendy hluboce respektované jako Prince Po (Organized Konfusion je kapela, která tenhle žánr pomáhala v 90. letech budovat). Chtěl jsem i někoho uvědomělého (Insight & Dasan). Muzika musí lidi přitahovat. Pozval jsem i nováčky (Sene, Sinuous, Nebz Supreme, P Able, Archem, One Chance) a talentované lyriky jako Tableek, Doujah Raze a Splash, který pracoval s 9th Wonderem. Každému jsem dal na výběr ze 3 beatů. Se všemi jsem zůstal po dobu nahrávání pomocí telefonů a emailů v kontaktu.

 

Kdo je Sene? Bylo rozumné jej dát do tracků (King Of Konga a Meet Me On The Dance Floor) s těmi nejlepšími MC´s?

Sene je talentovaný MC. Pochází z Brooklynu, ale žije v Los Angeles. Patří k partě okolo Sinuous, Nebz Supreme a P Able, kteří jsou na Lounging Interlude. Udělal i pár věcí s Blu a Akirem a připravuje projekt s producentem jménem Chief ze Švýcarska. Kromě toho je fajn kámoš. Je si plně vědom, co to znamená být v jednom tracku s Sean Pricem a Prince Po. Myslím, že odvedl dobrou práci a jsem hrdý mít ho na obou těch věcech King Of Konga a Meet Me On The Dance Floor, kde mimochodem zpívám v refrénu.

 

Takže přes myspace jsi se dal dohromady i s Sean Pricem? V jednom rozhovoru říkal, že účtuje 2 000 dolarů za hostování. Je tam cena pravdivá?

Ano, i sním. Bojím se, že ohledně ceny nemůžu říct nic jiného než co Fox Mulder a Dana Scully – Pravda je někde jinde. Sean Price řekl, že ten beat je oheň, což, myslím, byl ten důvod, proč to nahrál.

 

To je určitě pravda, že ten Sean Pricův beat je peklo. Zní jak z alba od Boot Campu nebo tak. Můžeš říct, jestli měl na výběr i z jiných beatů? Pokud ano, použil je pak někdo jiný?

Nebylo třeba mu posílat jiné, okamžitě souhlasil s tímhle. Na desce se setkáš i s jinými dobrými beaty, budeš ale muset vyčkat do září (kdy deska vychází, pozn.).

 

A jak se dostal na BBE? Musí to být dobrý pocit vydávat na labelu, který vydal alba od J Dilla, Pete Rock nebo Jazzy Jeffa. ¨

Potkal jsem vlastníka. V té době ale deska nebyla zdaleka hotová. Strávil jsem s ním pár dnů v Paříži, kde jsme toho dost probrali. Pak jsem odjel i do Londýna, kde se sice utvrdilo naše přátelství, ale rozhodně jsem nedostal žádný slib o upsání. Zabralo to ještě hodně času a práce. Když jsem vše dokončil, poslal jsem jim demo, o kterém jsme opět hodně diskutovali. Nikoho pod sebe nevezmou, pokud v něj skutečně nevěří. V nezávislém hip hopu to teď je těžké. Jsem hrdý být členem BBE, vždyť jsem tak obklopen legendami jako Pete Rock, J Dilla, Jazzy Heft, DJ Spinna a další.

 
Máš s nimi smlouvu jen na jedno album?

Tuhle obchodní stránku věci bych si nechal pro sebe.

 
Na čem jinak zrovna děláš?

Pracuji na právnické diplomové práci. Dřív jsem učil právo na Sorbonně v Paříži.

 
A co francouzský hip hop? Koho posloucháš?

Jsem hlavně US/UK posluchač ( a také pop, jazz, soul a funk). Francouzský hip hop jsem poslouchal, když jsem byl mladší. Je tu hodně talentu, ale je obtéžné získat nahrávací smlouvu. Někoho ale můžu, třeba Hocus Pocus. A pak Oxmo Puchino umí.

Reklamy
Share

Napsat komentář