Chum The Skrilla Guerilla:“Nikdo nechce platit za beaty, budu s tím muset něco udělat“

Přemýšlíte, jaké je dosavadní nejlepší album na nezávislé scéně pro tento rok? Pokud si odmyslíte ty úplně indie kapely a ty na pomezí hlavního proudu, mělo by vám jako číslo jedna vyjít jasně Apathyho Eastern Philosophy. A víte, kdo stál za více jak polovinou celé produkce a i jinak se staral o kompletní zvuk? Ano, Chum The Skrilla Guerilla.

 

Zajímavá postava, před kterou jsem měl před žádostí o rozhovor silný respekt. Přece jen pokud se někomu přezdívá The Yoda Of Ignorance, tak očekáváte cokoli. Ale Chum je nejvíc příjemný člověk. Kromě mých otázek mluví o všem možném, nešetří slovy ani humorem, přesto pořád přidává zajímavá fakta.

 

Je neuvěřitelné, že podobně talentovaný producent pořád žije ve stínu chabých a myšlenky kradoucích konkurentů. Chum The Skrilla Guerilla půjde nahoru. Přečtěte si tedy jeho názory na crunk, beatmakery i informace o albu Mike & The Fatman, na kterém pracuje s Icon The Mic Kingem!

 

Proč jsi přestal používat slovo „gangsta“ ve tvém jménu?

Celou tuhle gangsta část jsem dostal od Kwote Scriptures. Když jsem s ním poprvé začínal dělat, snažil jsem se zrovna získat jednu holku, a protože jednám s lidmi na rovinu a rozhodně neakceptuji jakékoli podrazy a to ani od holky, začal mi proto Kwote říkat gangsta. Nikdy jsem to nebral osobně a pak jsem jednou ostatním řekl, aby s tím přestali, protože celý ten styl: „Jsem gangsta“ je dost slabý a totálně mimo.

 

Ačkoli si říkáš The Yoda Of Ignorance, souhlasil jsi s polovinou názvu The Fatman u alba, na kterém pracuješ s Icon The Mic Kingem. Četl jsem taky info o té desce a byla to sranda. Má tedy Chum smysl pro humor či ne?

Musíš mít smysl pro humor v téhle hip hop hře. Každý, kdo se mnou kdy mluvil, ví, že mě nikdy nemůžeš brát pořád vážně. Navíc jsem blázen, přírodní typ. Jsem kus chlapa, v jednu chvíli jsem vážil přes 300 liber, takže jsem souhlasil (s názvem desky). Mimochodem The Mike And The Fatman je vynikající album. Skity jsou klasický, slibuji, že se zasměješ. Tím, že jsem v The Demigodz s Apathym, trávím s ním spoustu času. Kdyby fandové věděli, jaký kraviny děláme ve studiu, brali by nás úplně jinak.

 

Co se vlastně děje s Demigodz? Můžeme očekávat nové album?

Právě teď se začíná vše dávat do kupy pro práci na novém oficiálním albu. Já a Ap (Apathy) děláme většinu produkce. Nemůžu ti říct, kdy to doděláme a kdy to bude venku, ale dva tracky už máme hotové. Jeden z nich je Clap, produkoval jej Apathy a můžeš jej slyšet různě na netu. S tím druhým čekáme na poslední element, který z toho uděla absolutní bombu. Produkoval jsem to mimojiné. Je to pěkně těžké natáčet album s partou, kde má každý spoustu závaků, ale děláme na tom.

 

Produkuješ, nahráváš, mixuješ, atd. Myslím, že tohle je hlavní rozdíl mezi beatmakerem a producentem, protože producent se stará o celkový zvuk. Vadí ti, když si někteří beatmakeři říkají producenti?

Ano!!! Přesně. Máš spoustu těhle producentů, kteří udělají 40 beatů, dají je ven a pak mají za dva týdny další cd s novými 40. Starají se jen o kvantitu místo o kvalitu. Tohle podle mne škodí hip hopu nejvíce. Tihle lidé jsou navíc klidně spokojeni, když si MC vybere jejich beat a pak udělá k tomu 2 track mix. Ale pokud to tak děláš, tvá věc, hodně štěstí, ale tohle přesně tě dělá beatmakerem. Nemám rád dělání beat CD´s, nenávidím to, protože to je hrozně neosobní. Raději si sednu s tím rapperem a od začátku to s ním dávám dohromady. Když dělám s Apathym, posloucháme desky několik hodin, než najdeme nejlepší sample. Pokud najdeme, co se nám oběma líbí, začnu pracovat na beatu a on poté píše text. Takhle jsme udělali Eastern Philosophy a je to důvod, proč si myslím, že to je tak výborné album. Příliš mnoho lidí dneska dělá polotovary místo celistvých písní.  

 

Podle mne mají všechny tvé beaty podobnou náladu, ale jsou zároveň pořád rozmanité. Co si myslíš, že je pro producenta lepší: mít vlastní zvuk, nebo dělat úplně jiné beaty?

Je dobrý mít vlastní zvuk, ale myslím, že je mnohem důležitější se zaměřit na dělání kvalitní muziky. Nikdy si neříkám: „Sakra, tenhle beat zní jako ten, co jsem udělal pro tamtoho, atd.“ Jdu do toho udělat tu nejlepší muziku s tím, co v té chvíli mám k dispozici.

 

Znáš Lodecka, budeš pracovat s Nobs, plánujete nějaké budoucí kolaborace?

Myslím, že můžu říct, že má pracovní spolupráce s Johny23 je u konce, protože hudebně už jdu jiným směrem. Obrovský respekt pro Lodecka za všechnu práci, co jsem s ním udělal. Přeju mu to nejlepší. Pokud někdy budeme na společné show, očekávejod nás hvězdné vystoupení „I Live Inside TV“.

 

Apathyho deska Eastern Philosophy byla vydána v březnu. Jak jsi zatím spokojený s reakcemi?

Velmi spokojený, zvláť když se to líbí i lidem v diskuzích. Popravdě mám rád negativní reakce víc, než bych měl. Kolikrát jsem ale o sobě slyšel, že jsem „no talent hack“ a že všechny beaty na té desce jsou slabé. Tohle jsou také ti lidé, kteří si přitom stěžují, že hip hop už dneska nezní jako v polovině 90. let. To je šílený, protože beaty na Eastern Philosophy jsou té době hrozně podobné. Srovnejte si to. Navíc spousta z těhle takzvaných fandů jsou také umělci, takže když vidí někoho kolem sebe, kdo úspěšně dělá zvuk, o který se oni marně pokoušejí, začnou být naštvaní a žárlit, zároveň ten zvuk ale také milují. Jinak to album bylo hodně dobře přijato a je dobré vědět, že lidé pořád oceňují tvrdou práci, kterou jsme do toho vložili ve snaze získat to nejlepší. Dali jsme do toho srdce a duši.

 

Budeš produkovat na Apathyho připravovaném albu Bearer Of Bad News, které by mělo vyjít na Atlantic. Kdy by to mělo být venku? Kolik tam budeš mít beatů? A můžeš nám o tom říct více?

Pořád bohužel nemám potuchy, kdy to spatří světlo světa. Budu tam nakonec mít více produkce než jsem původně myslel. Je to díky tomu, že nám to s Apathym klape ve studiu. Abych ti řekl pravdu, tak si myslím, že Atlantic neví, co od Apathyho chce a to ho mate. Podobné je to i v našem hudebním přístupu, nezkoušíme trumfnout Eastern philosophy, jdeme do toho s tím dělat dobrou muziku.

 

Asi to není pravda, ale četl jsem, že by se na Apathyho desce měli objevit Busta Rhymes a Pharoahe Monch. Byla by to pro tebe výzva produkovat beat, přes který pak pojede třeba ten Busta?

Tohle je fakt spíš jen drb, nebo není? Nikdy nevíš, co se může stát. Jsem Bustův fanda snad odjakživa. On je napřed. To samé Monch. Ten je šílený, šílený od prvního Organized Konfusion alba. Jedny z mých nejoblíbenějších veršů jsou ty v Bring It On. Mám v arsenálu beaty pro Bustu i Pharoahe, stačilo by se k nim dostat.

 

Produkovat budeš na novém albu od Styles Of beyond. Jak se vůbec dali dohromady s Mike Shinodou (z Linkin Park). Ostatní otázky jsou podobné. Kdy to můžeme čekat? Kolik beatů bude tvých? A znáš nějaké podrobnosti (hosté,…)?

Ohledně hostů čekejte hodně kluků z Demigodz a Mike Shinoda samozřejmě. Zatím tam mám jen jeden beat, ale pokud čas dovolí, bude toho více. Datum vydání zatím není přesně stanovené. Moc toho nevím, jak potkali Mikea, ale znají se už pěkně dlouho. Mike dělal obal pro jejich album 2000Fold. Je hrozně v klidu. Dokonce přišel do Brooklynu na natáčení klipu k The Winter (Apathyho pecka z Eastern Philosophy).

 

Budeš vydávat společné album s Icon The Mic King. Jak jste se potkali? Kdo přišel s nápadem udělat společné album? Řekni nám, prosím, víc (koncept, datum vydání, singly,…).

S Iconem jsme se vždycky potkávali na undergroundových koncertech na celém východním pobřeží, zvláště na Super Bowl soubojích v Bostonu. Měli jsme společné přátele a on mě jednoho dne požádal o beaty. Dali jsme se dohromady a rozhodli udělat EP. To jsme nakonec zavrhli a dostali se k tomuhle Mike & The Fatman projektu. Z našich minulých setkání se nám jeden track líbil natolik, že jsme vše postavili okolo něj. Jsme dva policisté, kteří mají špatné vztahy se šéfem. Já jsem ten líný, tlustý, zbraň tasící, děvky pronásledující, pizzu jedící, opíjející se, zlý polda. Icon je zase polda s mnohem lepší povahou. Nejsem si jistý dnem vydání, ale řekl bych, že do konce roku by to mělo být venku. První singl je King Me, který můžete slyšet na našem myspace webu. B-strana obsahuje Born Alone Die Alone a také Recognize Kojak, které není na albu a kde hostují Kwote Scriptures a můj člověk Poison Pen.

 

Neplánuješ třeba své vlastní sólo album? Ty na produkci, pořádní MC´s a mikrofonu.

To je přesně to, co bych skutečně chtěl udělat a už také plánuji na tom začít dělat. Rozhodně to ale nebudu dělat jako ostatní producenti. Nic jako: „OK, tady je můj street track, tady R´n´B, tady něco pozitivního.“ Jdu do toho udělat muziku, kterou mám rád, a také solidní album.

 

Pracuješ ale na mnohem více věcech. Můžeš nám říct, kde všude můžeme tvoji produkci letos najít?

Je toho hodně a jsem rád. Za prvé, prosím, prosím, prosím, kontrolujte Poison Pena. Jeho album The Money Shot vychází na Duck Down a je to prostě bomba. Zatím tam mám dvě pecky. Jedna z nich je také na jeho mixtapu Pick Your Poison a jmenuje se Fif N Da Morning. Plánujeme taky spolu udělat projekt pod názvem The Bears. Apathy má hotový mixtape, který za chvíli vychází, a tam taky něco mám. Kwote Scriptures bude vydávat EP Today´s Scriptures a já jsem dělal veškerou produkci. Mike & The Fatman bude letos venku. Můj kámoš Awar dělá na nové desce a mě požádal o pomoc. Rozhodně by jste si měli poslechnout jeho první Glory Days, jedno z nejlepších alb za loňský rok. S mojí partou Pitch Control v Alabamě budu taky něco dávat do kupy. Dávajte na ně bacha. Také album od Motivea The Art Of Doe by mělo být koncem roku k dostání. Ap a já jsme tam přispěli pěknou řádkou bomb. Poslal jsem beaty i mnoha známým lidem, ale to je zatím ve hvězdách. Produkuji i na novém projektu od Emilio Lopez. Opět hlavně já a Apathy. Ten kluk je šílený.

 

Apathy má na albu track 9-to-5. Máš práci, nebo také můžeš žít z muziky?

V podstatě můžeš říct, že z muziky žiju. Pracuji v lokální rádio stanici v South Eastern, CT, Jammin 107.7. Dělám old school show každé poledne a v sobotu noční mixshow. Jsem tu také jako producent, asistent hudebního ředitele a řídící inženýr. Část peněz také vydělávám hraním v klubech. Nikdo si nemyslí, že by měl platit za beaty, budu s tím muset něco udělat.

 

Co si myslíš o hyphy, crunku a celém jihu?

Myslím, že to je dobrý, ale lidi to musí přestat kopírovat a být sami sebou. Neber mě špatně, miluju nové album od E-40, ale jsem kluk z východu, nedělám tyhle beaty, nerapujeme tímhle stylem. To, co dělají s crunkem a hyphy, je skvělé. Je prostě jen šílený vidět kluky v New Yorku a jinde, kteří dělají crunk beaty a kradou slang z Bay Area. Nech je, dělají, co cítí, ty dělej, co cítíš sám. Když jsi v Brownswille, proč budeš rapovat o syrupu?

 

Máš dva MC´s. Vyber jednoho, který by lépe pasoval a zněl v tvých beatech?

 

Method Man x Busta Rhymes

Busta, protože jeho flow je krutá. Je správně agresivní, když má dobrý beat. Myslím, že bych mu mohl něco nabídnout k zachycení té energie, zvláště něco s hodně silnými bubny.

 
Game x Eminem

Beru Game. Ačkoli si myslím, že Eminem je úžasný, už to nedává jako dříve. Používá pořád stejnou flow a jeho obsah mě děsí. Game je mladý, má hodně co dokázat, ale je výborný. Umí si vybrat kruté beaty a jeho deska je fantastická. Zabil by to na jednom z mých beatů.

 

Pharoahe Monch x Canibus

Jasně Pharoahe. Byl jsem Canibusův fanda v roce 1996, ale jeho výběr beatů je hrozný. Dělá moc kompromisů. Jsem velký fanda Pharoahe. Je to stejné jako s Bustou. Kdybych je měl oba na jednom svém beatu, byla by to klasika na celém levém pobřeží.

 

A lá jedna z Chappellových shows. Myslíš, že různé typy (a rasy) lidí reagují různě na specifickou hudbu?

Ano, myslím, že jo. Když hraju v klubu, bílí chodí a chtějí zahrát Nelly Furtado nebo Shakiru, Hispánci zase reggaeton. Reakce mý mámy jsou lepší na mé více rockové beaty jako Doe Raker Check než na Here Come The Gangstas. Když zahraju R´n´B pecku jako Me & U od Cassie, tak kluci to moc nevezmou, ale holky se zblázní. Když zahraju Ridin od Chamillionaire, bude to přesně obráceně. Pak když dám set z Jay-Zho, bude to milovat každý. Když zahraju Lil Jona, stanou se tak 2,3 rvačky. Když R´n´B, každý chce sex. K ránu, když svítá a security vyprázdňují klub, dám System Of A Down a sleduj, co se stane, haha. Takže jo, různí lidé reagují různě na různé druhy muziky.

 

Takže jo, to je vše. Velké díky za tvůj čas a trpělivost. Přidáš něco na konec?

Jasný. Lukas, taky díky. Pokud jste zatím neslyšeli Apathyho Eastern Philosophy, napravte to. Taky neprodukoval jsem nic na albu od AOTP (Army Of The Pharoahs), takže vy, levní bastardi, kteří to stáhnete a dáváte mi za to props, by jste to raději měli koupit, když se vám to líbí. Sledujte Poison Pena a jeho album The Money Shot brzy na Duck Down. Pozdrav pro Demigodz, Doe Rakers, BA Fam a moje lidi Emvees. Přestaňte mi taky nabízet své beaty a chtít mé zdarma. Mějte se. Mír.

Reklamy
Share

Napsat komentář