Není to poprvé co tu píšu o jméně Donatz. Ať už to byly nějaké jeho produkce, nebo účast na kompilaci Beat Obsession 1. Minulý rok se spojil s partou GameChangers (ne s tím dokumentem), což je uskupení lidí z Detroitu a Ohia.
Základní otázka zní, co to vlastně znamená. Další data, o které zakopne pouze bublina okolo nich? Další underground na smrt parta, která nikoho nezajímá? Vždy to bude o tom, jestli tyhle lidi to potom dokážou “prodat”. Je spousta levelů, od pokorného šíření přes otravné spamování a vypisování všem. A co je dneska vlastně lepší? Lidi si pamatujou maximálně poslední tweet, ale zítra už je vše jinak. A o muzice to platí dvojnásob.
Ta cesta dle mě vede přes vytvoření bubliny, která neřeší slovo já, ale slovo my. Tz. že dnes je každej opatrnej sdílet něco, pomoct něčemu “cizímu”, protože z toho nemá užitek. Je to asi to samí, jako jestli člověk dnes zná sousedy v baráku a jestli by jim pomohl, pokud by to bylo potřeba.
Je jasné, že být trochu selfish je potřeba, ale vše má svojí míru. A jak tohle souvisí s tímto EP, co udělal Donatz? No, že roky tu je mnoho dobrých beatmakers, ale spusta z nich se bojí vlastně vystoupit z té své pohodlé bubliny, kdy se uspokojí s tím, že mu kámoši okolo řeknou, že to je přeci banger, bomba, bombice, dělo, nálož, top, fire, dope etc. To je ale málo.
A proto je důležité, aby vznikali takovéto projekty. Tím se lidi naučí komunikovat, propagovat sama sebe, umět se postarat o promo, umět s distribucí atd. A to spoustě lidí chybí.
A jak to vlastně zní?
Zní to tak, že kdyby vaše bublina sdílela, že např. Apollo Brown nebo Khrysis udělal totální bombu a že ten track se jmenuje GameChangers, tak to bude obdivů, lajčíků, ohníčků, potlesků. Tuhle bombu ale udělal kluk z Chebu a zasloužila by si pozornost. Takže bublino, kde jsi. Proč o tom nemluvíš? Nejde o tebe, tak přeci nebudeš “vychvalovat” ostatní? To jsem už vážně tak sobecky sebestředný?
DOUFÁM, ŽE NE.
A příětě prosím, ať cover udělá grafik.