DJ BLACK PANTHER: „Z Ja Rulea bych dostal to nejlepší.“

Když jsem ještě před provedením rozhovoru přemýšlel o úvodu, napadlo mě srovnání éry Third Earth s Rawkus. Je dobré vidět, že podobný dojem jsem neměl jen já, ale i samotný Black Panther, který na tomhle labelu řízeném Kimanim z Masterminds začínal. Vydal tam výbornou desku The Darkest Night Ever! a zítra mu vychází novinka My Eternal Winter s hosty jako Dead Prez, MF Grimm či Shabaam Shadeeq. Je libo skutečný hip hop?

 

Ahoj Black Panthere, co zrovna děláš? Jsi v práci?

Zrovna makám na nových peckách pro projekty, které budu tenhle rok vydávat. Také se snažím zavést Manekineko Pro a můj nový web www.djblackpanther.com.

 

Naposledy jsem o tobě slyšel, když se zavíralo Third Earth Music. Co jsi od té doby dělal?

Od konce Third Earth mě potkalo hodně životních změn. Každodenní věci, znáš to. Taky jsem se začal seznamovat s novým producentským vybavením jako Reason nebo Pro Tools. Překopal jsem svůj zvuk a načal práci na novém albu My Eternal Winter. Produkoval jsem i jeden z titulních tracků z alba American hunger od MF Grimma (produkovaná skladba se jmenuje American Hunger). Udělal jsem i věc U Don´t Know pro Shabaam Shadeeqa na jeho albu Strategize a několik dalších, které mají teprve vyjít. Třeba song s Respect Tha God z Perverted Monks s Afu-Rou, Casee a PF Cutin.

 

Jak na éru Third Earth vzpomínáš?

Doba Third Earth byla něco jako druhý nástup Rawkus, kdyby věci byly ještě na trochu vyšší úrovni. Bylo to hrozně kreativní období, inspirace od lidí z labelu jako Masterminds, Jean Grae, Pumpkinhead, Subconcious. Poznal jsem, co musím jako interpret vědět. Připravilo mě to na to, co dělám dnes.

 

Jsem docela překvapený, že po tobě pak nesáhl žádný label. Dostal si nějaké nabídky?

Taky jsem překvapený, že tam nebyl po vydání The Darkest Night Ever! větší zájem. Na druhou stranu ta deska nebyla protlačovaná na takové úrovni, na jakou měla potenciál. Dostal jsem spoustu výborných ohlasů, ale nabídky žádné. Nutno uznat, že to byl můj první projekt a labely raději vidí lidi dělat delší časové období. Jen jsem začal ukazovat svůj potenciál.

 

Takže jsi si založil vlastní label Manekineko Pro, můžeš o něm říci více?

Je to label i produkční společnost. Manekineko Pro chce přinášet kvalitní muziku s dynamickou produkcí a nejlepšími interprety. Prvním projektem je mé album My Eternal Winter. V plánu je i Black October, což je má kolaborace s dlouholetým spolupracovníkem a přítelem Oktoberem. Mluvíme o tom už asi 3 roky, ale teď jsme skutečně už tak v polovině nahrávání.

 

Pojďme na tvé nové album My Eternal Winter. Je výborné. Myslím, že jsi s ním hodně spokojený, ne?

Ano, určitě. Je to velký krok kupředu pro mě jako umělce a producenta. Musím opravdu vyseknout poklonu všem, kteří se na tom podíleli a dokázali z toho dostat víc, než jsem si uměl představit. Tohle album sice zabralo méně času nahrát, ale zase mě to mnohem více vtáhlo. Zkusil jsem spoustu nových věcí oproti první desce. Začlenil jsem i jiné hudební žánry jako R&B, reggae a i trochu rocku. Je to nesmělé prohlášení, které ukazuje, že ty jako posluchačská veřejnost jsi tím, pro koho to dělám.

 

Nikdy jsem neslyšel o Maya Azucena, ale její The Half je můj favorit. Kdo to je? Jak si jí potkal?

Maya Azucena je úžasná soul zpěvačka, která teď dělá solidní rozruch. Je už docela dlouho součástí scény v New Yorku. Vím, že teď třeba i zpívá na nové desce od Steven Marleyho. Jednou jsem někde hrál jako DJ a ona tam vystupovala, tak jsme se dali do řeči a rozhodli se to spolu zkusit. Přispěl jsem taky jednou peckou na její připravované album. Pokračujeme spolu v tvorbě dál.

 

M1 z Dead Prez je asi největší jméno na desce. Měl si i Stic Mana na The Darkest Night Ever! Kdy a jak si se dal s Dead Prez dohromady?

To bylo ještě v době, kdy jsem byl v kapele jménem Ancients a ještě před tím, než jim vyšlo Let´s Get Free, jsme s nima dali pár koncertů. Dřív mi pomohli i s mými mixtapes, takže jsem je pak uhnal, když jsem začal produkovat. Možná pro ně budu něco dělat i v budoucnu, ale je ještě brzy o tom hovořit.

 

Na My Eternal Winter máš výborný výběr hostů. Byl někdo, kdo odmítl nahrávání? Nebo někdo, kdo tam chtěl být, ale nestihl to dát?

Jo, vždycky to někteří lidé nedají, ale kdo mě opravdu mrzí je Ill Bill. Chtěl jsem ho už na The Darkest Night Ever! do pecky Home Security, ale bylo to špatně načasované a on musel dodělat své vlastní projekty. Osobně si myslím, že nic se neděje náhodou. Ale s ním by to bylo skvělý. Je jedním z mých oblíbených MCs.

 

The Darkest Night Ever! Bylo koncepční album. Jaká myšlenka se skrývá tady?

Název My Eternal Winter (má věčná zima) přeneseně znamená My Eternal Struggle (můj věčný boj). Dnešní prostředí plné válek, zločinů a chudoby stejně jako dalších politických a sociálních problémů, kterým jako lidé či jako rasa čelíme. Chtěl jsem udělat desku, která by to reflektovala a nebyla příliš jasná s tendencí poučovat. Chtěl jsem to dostat na osobní úroveň.

 

Jak by si srovnal The Darkest Night Ever! a My Eternal Winter?

Raději nijak. Dělal jsem ji v různých etapách svého života. S tím novým jsem začínal s čistým štítem a nechtěl udělat další The Darkest Night Ever! Chtěl jsem udělat něco nového a čestného. Doufám, že posluchači budou souhlasit.

 

V tvém biu jsem četl, že si se jako tanečník objevil v Shyheimově videu On & On. Fakt? Jak si se tam dostal?

Kdysi jsem byl tanečník a dělal spoustu zakázek. Tohle tehdy dohodla má agentura. Dělal jsem i video s Marly Marl Whalberg. To bylo vše před mým Black Pantherským já (smích). V tom videu jsem ale netancoval, byl jsem jeden z lidí, kteří zkouší okrást toho kluka při třetí sloce. Byl jsem celý v zeleném, takže si to klidně zapausujte.

 

Řekni 3 MCs, se kterými by jsi skutečně chtěl dělat, a 3 MCs, se kterými nikdy.

Pokud to mám dát takhle z hlavy, pak musím říct Pharoahe Monch kvůli neuvěřitelným rýmům. Už od začátku jsem jeho fanda. Pak Mos Def, protože jsem příznivcem éry Rawkus. Je talentovaný, smysluplný a mnohostranný. Skladba s ním může jít několika směry a být pořád krutá. Navíc v sobě má tu brooklynskou sebevědomost. Pak bych vzal někoho nečekaného – T.I.. Jsem pro něj i pro to hnutí za ním. Chvíli mi to trvalo, ale on si to jede po svým a je také jeden z mých oblíbených. MC, se kterým bych nechtěl dělat, je ten, který se nesnaží a myslí si, že ani nemusí platit za beaty. Nechtěl bych MCho, který nemá vizi a jen čeká, že všechno přijde za ním. A pak Young Joc. Ten je nejhorší.

 

Kdyby ti někdo nabídl, že můžeš prodat 200 000 kusů příštího alba, jen musíš do jednoho tracku nacpat Ja Rulea. Vzal by si to?

Ano, udělal bych song s Ja (Rule) a byl by to jeden z nejlepších tracků, na kterém by byl. Vzal bych to jako výzvu dostat z něj to nejlepší. Nedělal bych s každým, ale on v sobě podle mě něco má, třeba Clap Back, co dělal Scott Storch. Nemyslím, že je špatný, ale rád ho nemám.

 

XLR8R tě jednou zmínili jako „mixtape maestro“. Kolik mixtapes si vydal? Co bylo poslední?

Udělal jsem jich sérii mezi 1997 a 2000. Bylo jich asi 20. Poslední byl, myslím, A Soul Personalified. Ale nejsem si moc jistý, přece jen to už je nějaký pátek.

 

Mluvil si o kolaboraci s Oktoberem. Řekneš více? Jak to vypadá? Kdyby to mělo vyjít?

Já a Oktober fungujeme pod společným jménem Black October. Nahraných máme asi 6 věcí a totálně nás to oddělává. Vycházet to bude na Manekineko Pro ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku. Jestli chceš vědět, jaké to bude, tak si poslechni track Digamello z jeho alba Project Building. Tahle pecka byla pro to album původně nahraná už v roce 2003.

 

Je tu konec. Díky moc Black Panthere. Pokračuj v dobré práci. Poslední slova?

Chtěl bych poděkovat všem fanouškům, kteří mě za ty roky podporovali. Doufám, že se vám má novinka bude líbit. Klidně se mi ozvěte na www.myspace.com/blackpanther a koukněte na můj web www.djblackpanther.com. Taky bych chtěl poděkovat Cream Magazínu za tenhle rozhovor a podporování muziky.

Reklamy
Share

Napsat komentář