BIRDAPRES: „Asi nejsem pro mainstream vhodný.“

Nic jiného než mimořádně vydařené album důvod k rozhovoru nezadalo. Tak by to asi mělo být – aby se počet vašich zmínek v tisku stupňoval od kvality vaší práce a ne rozpočtu na reklamu. Birdapres žádný peníze na reklamu nemá a lze se domnívat, že ho to ani moc nedrtí. Vydává si spokojeně na Peanuts and Corn, desky mu produkuje šéf tohoto nakladatelství mcenroe a výsledek jejich poslední spolupráce, který si říká Get It Done vám ve walkmanu uvízne několik příštích dní.

 

Čau Birdapresi, v září si vydal nové album. Proč se jmenuje Get It Done?

Především proto, že to je můj oblíbený track na albu. Prošel jsem nespočetně názvů a tenhle se zdál, že sedí dobře. V tu chvíli mě to dobře vystihovalo.

 

Tvé poslední album vyšlo před více jak dvěma lety. Proč to zabralo tak dlouho nahrát nové?

Ve skutečnosti to bylo 6 let od mého posledního sóla Alledged Legends. V roce 2003 jsem pak s mcenroe dodělal Nothing Is Cool. V té době jsem pak vydal i své první a poslední mix CD. Necítím se být zavázán k vydání alba každý rok. Pokud je inspirace, tak jasně. Stejně se na ty roky v muzice bere až příliš velký ohled.

 

Pojďme mluvit o albu. “We Need New Shoes“ je jedna z mých nejoblíbenějších skladeb. Není v tom náhodou vysamplováno The Stranglers – Golden Brown?

Ty chceš, aby měl můj label problémy? Pšššt. Můj kámoš DJ RKV, který s tím přišel, si nepamatuje, co to za sample bylo, já jsem ale oboje srovnal a jsem si docela jistý, že máš pravdu.

 

“Your Beef“ je také velmi dobrý track. Jaký beef se tě týká?

Ta skladba je ve skutečnosti spíš metafora pro vztah mezi Kanadou a Spojenými Státy. Nikdo se neptal, takže to teď říkám vlastně poprvé, ale je to tak. Další úroveň gangsterismu. Tady si to ale slyšel poprvé.

 

Get It Done produkoval kompletně mcenroe. Nepřemýšlel si i o jiném producentovi?

Někdy dělám s jinými lidmi. On řídí label, který to vydává, takže jsem mu svěřil i produkci. I tak jsem měl ale vliv na celý proces. Myslím, že jsme si k sobě našli dobrou cestu.

 

Lidé jsou skutečně „slepí k skutečnostem“ (jak rapuje v jedné skladbě). Proč si Birdaprese ještě pořád nevšimlo více lidí?

Já si ani nemyslím, že jsem pro mainstream vhodný. Ne, že by mi to vadilo, ale není to něco, za čím bych se hnal. Vím, že dělám muziku, ze které si lidé mohou něco vzít.

 

Je lehčí napsat něco jako “Do That Dance“, nebo spíš vážnější věci jako je “The Winter“?

Nejlehčí je psát takovým způsobem, který vystihuje tvoji současnou náladu. Pokud mám chuť na párty, tak to jde i ze mne ven. Pokud mám naopak vážnější den, dostane se to na papír taky. Zvuk beatu mě možná usměrní a nastaví tón, ale určitě jde i o inspiraci.

 

“Bar Star“ je velmi zajímavý track. Vedl tě k jeho napsání nějaký určitý důvod?

Odráží to můj život stejně jako většina Get It Done. Není to o neúctě, spíš o ukázání stylu, jakým se některé ženy v tomhle prostředí chovají – jde jim především o získání pozornosti. Bylo to stejně něco, co mi leželo na srdci.

 

Kdyby ti nabídl smlouvu major label, podepsal by si?

Jak moc, jak dlouho a jak brzo budu mít pod kontrolou své mástry? Nemám moc rád způsob, jakým majory fungují, ale při vhodném situaci určitě.

 

Co je tvé oblíbené pití?

Obvykle gin a pomerančový juice.
 

Kanaďané letos vydali spoustu dobrých desek. Jaké jsou tvé oblíbené?

Mé oblíbené kanadské rapové album nebylo vydáno, ale mám to štěstí vlastnit demo kopii na kazetě. EQ – Swellsville mělo vyjít v 1991. Byla to parta z Vancouveru, která měla velký vliv na to, jak jsem viděl hip hop. Slyšel jsem ale, že by to příští rok mohlo vyjít. Deska od Mr. Roam je taky klasika. Samozřejmě první tři desky od Maestro Fresh Wes. A Vertex od Buck 65. Mohl bych pokračovat dlouho.

 

To byla poslední otázka. Díky. Přidáš ještě něco?

Takhle to stačí. Díky.
 
Reklamy
Share

Napsat komentář