Deska je pár dní dni venku. Jaký je prozatímní dojem?
Úleva. To je asi zásadní dojem, který teďka mám, jelikož mě ta deska tížila již příliš dlouho.

Jak dlouhý byl proces té desky?
Byl strašně dlouhej, jelikož to nebyl plánovanej projekt. Já dělám hodně muziky do šuplíku a něco občas na nějakou kompilaci. Kamarádi ode mě chtěli pořád slyšet nějakou muziku a tak mě vlastně dokopali, abych z toho udělal album. Některý věci tam jsou starý třeba šest a více let, ale samozřejmě prošli úpravou.
Jaké jsou vlastně s tímto způsobem tvého vydávání ambice?
Ambice tu nejsou žádný, jelikož jestli je někdo tím, kdo nemá ambice, tak jsme to já. Jediná moje ambice je asi taková, aby se u toho posluchač bavil stejně jako já, když jsem tu hudbu dělal.

Jaké byly tvoje začátky?
Asi v 96-97 jsem si koupil svůj první počítač, jelikož mě bavila elektronická hudba, ale vůbec jsem nevěděl, jak se s tím pracuje. Pak to byla léta vysedávání u kompu a učení se a vzhledem k tomu, že v tý době jsem se neznal s někým, kdo to dělá, tak se nebylo koho se zeptat.  Zhruba po roce snažení jsem slyšel jungle a dnb a absolutně jsem tomu propadnul a snažil jsem se o dělání takovýhle muziky.
Po par letech snažení, když už ze mě vypadlo něco, co se dalo poslouchat, tak my vyšli nějaký věci na různých jungle kompilacích. (První věc, která my vyšla, byla na vinylu pro časopis Živel.). V ty době jsem se hodně kamarádil s člověkem, který si říkal EGG a ten mě hodně ovlivnil v mé tvorbě. V tý době jsem se seznámil s klukama z kapely Ohm Square a vzhledem k tomu , že už jsem měl nějaký zkušenosti  z technikou ve studiu, tak mě oslovil Honza Čechtický, abych pro něj pracoval ve studiu a to mě začalo i živit.  A tam jsem se také poprvé setkal s Ristem.  Další zásadní věcí bylo, že jsem po třech letech fungování u Honzy začal pracovat na Barrandově ve zvukový postprodukci a tím se živím do dnes.
Když už tady padlo jméno Risto, nejde se nezeptat na projekt Dixxx. Kdy přišel první impuls a jak k tomu celému vlastně došlo.
V roce 2004, když vznikalo album Toxic Funk v úplně nejstarším Ristově  studiu na Zvonařce, jsem se seznámil s rukama ze Super Crooo a poprvé jsem uznal, že rap se dá dělat i česky, aniž by to znělo trapně. V ty době jsme se domluvily, ze bychom udělali nějaký společný projekt a začali vznikat první tracky pro Dixxx.

Rovnou se nabízí otázka, co případné pokračovaní projektu Dixxx? Myslíš osobně, že ještě někdy něco uděláte?
Bůh ví. To teď opravdu nevím. Album Dixxx vzniklo v tak specifický atmosféře, která je v tom album tak zaznamenaná, že by asi muselo dojít k podobné konstelaci nálad a stavů.

Pokud se vrátím k desce 2010. Album vznikalo nezávisle v čase. Jsou na něm různé spolupráce, jak k nim došlo?
Jde o takový časosběr věcí, který jsem udělal s lidmi, kteří se objevili ve studiich, kde jsem zrovna působil. Třeba úplně nejstarší věc, která tam je , je SUPER FRESH PILLS, kde hostuje rapper z jihoafrického projektu Moodphase 5ive, který tady měl několik koncertů a jednoho dne se objevil u Honzy Čechtickyho ve studiu. Dá se říct, že takto vznikaly všechny věci, kromě Huga a Jamese, kteří byli dopředu jasní.

Kdyby si měl ty sám v krátkosti někomu pospat svoje album. Co bys řekl?
Poslechni si ho a udělej si názor sám.

Chystáte k desce nějaký klip?
Určitě a bude k pilotnímu singlu Jdou po mě s Jamesem.

Kdyby teď někdo odlovil s nabídkou pro produkování, bránil by ses tomu?
Rozhodně neumím dělat věci na objednávku. Nejsem školenej muzikant. Moje zásadní podmínka je, že mě to musí bavit i obsahově. A tak to mám i se svoji tvorbou. Obsah alba 2010 je jen promile věcí, který jsem za ty roky udělal a zbytek jsem bez milosti vyhodil a to je třeba i případ tracku se ZeměVzduch.

Jaký to je pro člověka, který se živí zvukařinou, zvučit potom svoje věci?
Michat mastrovat svoje vlastní věci je pro mě ta nejtěžší věc, protože v průběhu produkce si vytvoříš určitou představu o výsledku a pak je jakoby těžký mít odstup. Celá věc prochází různými fázemi. Prvně věci, kde jsem spokojen s obsahem a aranžemi a pak ta druhá, pro mě strašně důležitá fáze a tou je být spokojen s finálním zvukem.

Jsou v Čechách desky, kde by sis řekl, že mají dobrý zvuk?
Pro mě je vždy důležitý, aby výslednej zvuk korespondoval s obsahem. To se třeba povedlo u alba James Cole je kapitán Láska. V zásadě se dá říct, že mě víc oslovuje anglickej sound než americkej.

Jak se ty jako člověk, kterej se vždy pohyboval v taneční hudbě, díváš na dnešní trend kombinace  elektro housu s hip-hopem.

Trendy mě nikdy nezajímali.  Za celej život jsem poslouchal snad úplně všechno kromě dechovky a každej žánr se dá udělat dobře i špatně a mě vždy zajímala dobrá produkce.

Kdyby si měl doporučit nějaké desky na poslechnutí, které by to byli.
V podstatě všechno od producenta jménem Tipper, či Amon Tobin.  V poslední době mě oslovuje německá a skandinávská produkce a vždy se rád vracím ke starším, léty prověřeným věcem.

Pracuješ v současné chvíli na něčem? Co můžeme čekat v budoucnosti od jména Lucas Skunwolker?
Dokud mě hudba bude bavit a budu mít pocit, že mám co říct, tak ji budu dělat nadále jako svoje hobby a čas ukáže.
Nějaké modrou závěrem?
Poslouchejte dobrou muziku a kašlete na trendy.

Reklamy
Share

Napsat komentář